Klagomålshantering
Har du synpunkter på verksamheten, hör gärna av dig så att vi kan vara i dialog kring det. För oss är det är värdefullt att få in synpunkter oavsett om det är klagomål, förslag till förbättring eller positiv återkoppling.
I skollagen står det under rubriken Kvalitet och inflytande att ”Huvudmannen ska ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. Information om rutinerna ska lämnas på lämpligt sätt.” (Skollagen 4 kap 8 §).
Vid läsårets början informerar vi alla vårdnadshavare om våra rutiner:
- Vänd dig i första hand till respektive avdelning eller pedagog, om behov finns bokar ni en mötestid.
- Ta kontakt med förskolans rektor, personligen eller via e-post, om behov finns boka ni en mötestid.
- Om du som vårdnadshavare ser allvarliga brister i verksamheten kan du lämna in ett skriftligt klagomål till förskolans rektor som vidtar åtgärder samt informerar VD och Skolchef.